fredag 1 juli 2016

Bloggsvep nr 1

Känns som att det fullkomligen exploderar av bloggar och poddar i kategorin ekonomi och investeringar. 

Så tänkte dra igång en serie inlägg där jag delar med mig av det jag själv tycker är intressant och inspirerande. Eftersom det är min blogg där jag själv sätter reglerna tar jag mig friheten att blanda hejvilt och inte bara tipsa om bloggar i dessa inlägg.

Först ut har vi tre riktiga guldkorn från bloggosfären.

Bli din egen ekonomis VD
Bloggaren Investeraren skriver inspirerande och fylligt om hur man kan investera och bli VD för sin egen ekonomi. Skribenten finns även på Twitter

Hur man investerar 
Den skarpa bloggaren Besser guidar oss igenom några av den amerikanska skribentens Morgon Housel värdefulla texter - enligt min mening är detta rent och skärt guld.

Investeringskriterier
Den legendariska Lundaluppen går igenom sina investeringskriterier med sitt enkla och träffsäkra språk på ett sätt så även jag förstår.


FreeImages/Oliver Gruener

3 kommentarer :

  1. Ja det har exploderat med innehåll kring finnas och börs, trots att börsen gått ganska dåligt ett tag.

    Men jag tycker kvalitén är lite si och så på sina håll samtidigt som vissa som varit med länge har svårt att förnya sig.

    Kommer vi få se en konsolidering tidigt 2017 eller fortsätter trenden med allt mer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt med stort utbud, då går det att välja och vraka bland för att hitta en bloggare/poddare som passar en själv.

      Tror på att det kommer bli mer av allt. Inte direkt dyrt att starta en blogg numera. Uppskattas det man skriver kan man t o m dra in en och annan krona. Jag själv snittar en reklamersättning som är i storleksordningen en godispåse om dagen. Vore kul att komma till nästa nivå som innebär ungefär en enportionsmatlåda per dag.

      Radera
  2. Det finns en anledning.
    Börserna står fortfarande högt...
    En del försvinner nog i den kommande paniken tyvärr.

    Är det något skumt med min telefon eller kan man inte se din portfölj med innehav, gav och annat?

    SvaraRadera